Serdecznie zapraszamy do pracy z interaktywnym Repetytorium z chemii, które umożliwia Twoim uczniom powtórzenie, sprawdzenie i ugruntowanie wiedzy z przedmiotu w zakresie wyznaczonym przez obowiązującą podstawę programową.
Cały materiał jest dostępny bezpłatnie dla uczniów i nauczycieli w roku szkolnym 2017/18!
Dzięki trzem różnym typom zasobów przygotowanych dla każdej części materiału, Repetytorium może być z powodzeniem użyte do pracy w klasie (np. przy użyciu tablicy multimedialnej, rzutnika lub w pracowni komputerowej), jak i w ramach pracy samodzielnej uczniów.
To doskonałe narzędzie do indywidualizacji kształcenia oraz do organizacji pracy zgodnie z metodologią odwróconej klasy.
W celu ułatwienia pracy z Repetytorium struktura materiału została tak przygotowana, aby odpowiadała podziałowi tematów w najpopularniejszych podręcznikach.
Autorem materiału Repetytorium z chemii jest dyplomowany nauczyciel chemii, Pani Agata Latuszek.
Interaktywna lekcja została stworzona przez zespół Learnetic SA pod kierownictwem Pani Anny Zabłockiej.
Czym jest Repetytorium?
Repetytorium to zestaw zasobów interaktywnych przygotowanych z myślą o pracy w klasie w czasie lekcji powtórzeniowych oraz jako materiały do samodzielnej pracy uczniów. Każdy temat w nim zawarty został opracowany w formie trzech niezależnych zasobów interaktywnych:
Lekcja powtórzeniowa to zestaw podstawowych informacji w postaci animacji, filmów, zdjęć, ilustracji i krótkich tekstów wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami interaktywnymi. Materiał został stworzony z przeznaczeniem do wykorzystania na lekcji (praca na tablicy interaktywnej/rzutniku) lub jako materiał dla uczniów do samodzielnej powtórki materiału. Wszystkie ćwiczenia interaktywne wyposażone są w system sprawdzania oraz automatyczne podpowiedzi.
Sprawdź się to zasób interaktywny przygotowany z myślą o samodzielnej pracy uczniów, w którym uczniowie sami mogą sprawdzić stan swojej wiedzy z danego działu. Materiał składa się wyłącznie z ćwiczeń interaktywnych, ale formuła materiału wykracza poza ramy typowego testu. W czasie pracy z każdym ćwiczeniem uczniowie otrzymują informację zwrotną na temat swoich odpowiedzi.
W każdej chwili mogą sprawdzić ilość poprawnych i błędnych rozwiązań, a także skorzystać z podpowiedzi. Dodatkowo uczniowie mają dostęp do zbiorczego raportu ze wszystkich stron. Jeśli uczeń uzna, że jego wiedza jest niewystarczająca, zawsze może sięgnąć do wybranych lekcji powtórzeniowych i przypomnieć sobie wymagane informacje.
Praca klasowa to zasób interaktywny dostępny jedynie dla nauczycieli. Nauczyciel może automatycznie sprawdzić stan wiedzy całej klasy bez konieczności ręcznego sprawdzania klasówek – wystarczy zadać wybrany materiał uczniom do pracy samodzielnej w pracowni komputerowej lub jako praca domowa. Platforma edukacyjna mCourser dostarcza pełen raport na temat wyników każdego ucznia oraz wielu cennych informacji związanych ze sposobem jego pracy.
Struktura materiału:
Jak pracować z Repetytorium?
W najprostszym modelu wykorzystania Repetytorium możemy posłużyć się lekcją powtórzeniową w klasie, korzystając z tablicy interaktywnej, rzutnika lub pracowni komputerowej. W drugim kroku możemy zadać uczniom zasób sprawdź się lub przeprowadzić pracę klasową przy pomocy trzeciego zasobu o tej samej nazwie.
Jak pracować z Repetytorium metodą odwróconej klasy?
Repetytorium może być z łatwością użyte do efektywnej pracy metodą odwróconej klasy. Na początku należy zadać uczniom zasoby interaktywne sprawdź się. Po analizie wyników
i zdefiniowaniu, które zagadnienia sprawiają największe problemy, należy skupić się na nich podczas lekcji powtórzeniowej. Na koniec nadchodzi czas na sprawdzenie wiedzy – przy pomocy pracy klasowej.
Korzystanie z Repetytorium jest możliwe przez platformę www.mCourser.pl w trybie online lub bez podłączenia do Internetu przez aplikację mLibro dostępną do pobrania ze strony głównej www.mCourser.pl.
\n \n \n \n wz\xc3\xb3r strukturalny,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r sumaryczny,\n \n \n \n \n \n chemia organiczna,\n \n \n \n \n \n w\xc4\x99glowodory,\n \n \n \n \n \n \xc5\x82a\xc5\x84cuch w\xc4\x99glowy,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r p\xc3\xb3\xc5\x82strukturalny,\n \n \n \n \n \n j\xc4\x85dro atomowe,\n \n \n \n \n \n proton,\n \n \n \n \n \n neutron,\n \n \n \n \n \n elektron,\n \n \n \n \n \n rozpuszczanie,\n \n \n \n \n \n odczyn roztworu,\n \n \n \n \n \n skala pH,\n \n \n \n \n \n papierek wska\xc5\xbanikowy,\n \n \n \n \n \n oran\xc5\xbc metylowy,\n \n \n \n \n \n wska\xc5\xbaniki pH,\n \n \n \n \n \n dysocjacja elektrolityczna,\n \n \n \n \n \n aminokwasy,\n \n \n \n \n \n koagulacja,\n \n \n \n \n \n peptyzacja,\n \n \n \n \n \n denaturacja,\n \n \n \n \n \n myd\xc5\x82o,\n \n \n \n \n \n reakcja estryfikacji,\n \n \n \n \n \n gazy szlachetne,\n \n \n \n \n \n alkany,\n \n \n \n \n \n alkeny,\n \n \n \n \n \n alkiny,\n \n \n \n \n \n w\xc4\x99glowodory nasycone,\n \n \n \n \n \n w\xc4\x99glowodory nienasycone,\n \n \n \n \n \n zwi\xc4\x85zki organiczne,\n \n \n \n \n \n szkielet w\xc4\x99glowy,\n \n \n \n \n \n gaz ziemny,\n \n \n \n \n \n ropa naftowa,\n \n \n \n \n \n w\xc4\x99giel,\n \n \n \n \n \n w\xc4\x99gle kopalne,\n \n \n \n \n \n szereg homologiczny,\n \n \n \n \n \n izomer,\n \n \n \n \n \n alkany proste,\n \n \n \n \n \n spalanie w\xc4\x99glowodor\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n spalanie ca\xc5\x82kowite,\n \n \n \n \n \n spalanie nieca\xc5\x82kowite,\n \n \n \n \n \n metan,\n \n \n \n \n \n etan,\n \n \n \n \n \n propan,\n \n \n \n \n \n butan,\n \n \n \n \n \n benzyna,\n \n \n \n \n \n nafta,\n \n \n \n \n \n olej nap\xc4\x99dowy,\n \n \n \n \n \n asfalt,\n \n \n \n \n \n wazelina,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r og\xc3\xb3lny alkan\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r og\xc3\xb3lny alken\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r og\xc3\xb3lny alkin\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n nazewnictwo alkan\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n nazewnictwo alken\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n nazewnictwo alkin\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n addycja,\n \n \n \n \n \n reakcja przy\xc5\x82\xc4\x85czania,\n \n \n \n \n \n polietylen,\n \n \n \n \n \n eten,\n \n \n \n \n \n etyn,\n \n \n \n \n \n dyfuzja,\n \n \n \n \n \n kontrakcja,\n \n \n \n \n \n budowa materii,\n \n \n \n \n \n atom,\n \n \n \n \n \n substancja chemiczna,\n \n \n \n \n \n pierwiastek chemiczny,\n \n \n \n \n \n zwi\xc4\x85zek chemiczny,\n \n \n \n \n \n mieszanina jednorodna,\n \n \n \n \n \n mieszanina niejednorodna,\n \n \n \n \n \n stan skupienia,\n \n \n \n \n \n parowanie,\n \n \n \n \n \n skraplanie,\n \n \n \n \n \n krzepni\xc4\x99cie,\n \n \n \n \n \n topnienie,\n \n \n \n \n \n sublimacja,\n \n \n \n \n \n resublimacja,\n \n \n \n \n \n w\xc5\x82a\xc5\x9bciwo\xc5\x9bci substancji,\n \n \n \n \n \n metale,\n \n \n \n \n \n niemetale,\n \n \n \n \n \n g\xc4\x99sto\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n metody rozdzia\xc5\x82u mieszanin,\n \n \n \n \n \n dekantacja,\n \n \n \n \n \n s\xc4\x85czenie,\n \n \n \n \n \n filtracja,\n \n \n \n \n \n krystalizacja,\n \n \n \n \n \n chromatografia bibu\xc5\x82owa,\n \n \n \n \n \n destylacja,\n \n \n \n \n \n rektyfikacja,\n \n \n \n \n \n wodorotlenki,\n \n \n \n \n \n zasady,\n \n \n \n \n \n budowa wodorotlenk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n nazwy wodorotlenk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n otrzymywanie wodorotlenk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n w\xc5\x82a\xc5\x9bciwo\xc5\x9bci wodorotlenk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n zastosowanie wodorotlenk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n dysocjacja wodorotlenk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n fenoloftaleina,\n \n \n \n \n \n reakcja chemiczna,\n \n \n \n \n \n przemiana fizyczna,\n \n \n \n \n \n efekty reakcji chemicznej,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb3wnanie reakcji chemicznej,\n \n \n \n \n \n substrat,\n \n \n \n \n \n produkt,\n \n \n \n \n \n reagent,\n \n \n \n \n \n wsp\xc3\xb3\xc5\x82czynnik stechiometryczny,\n \n \n \n \n \n indeks stechiometryczny,\n \n \n \n \n \n bilansowanie reakcji chemicznej,\n \n \n \n \n \n reakcja analizy,\n \n \n \n \n \n reakcja syntezy,\n \n \n \n \n \n reakcja wymiany,\n \n \n \n \n \n reakcja endoenergetyczna,\n \n \n \n \n \n reakcja egzoenergetyczna,\n \n \n \n \n \n prawo zachowania masy,\n \n \n \n \n \n kwasy,\n \n \n \n \n \n teoria Arrheniusa,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r og\xc3\xb3lny kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n kwasy tlenowe,\n \n \n \n \n \n kwasy beztlenowe,\n \n \n \n \n \n budowa kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n nazewnictwo kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n wzory kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n otrzymywanie kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n w\xc5\x82a\xc5\x9bciwo\xc5\x9bci kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n zastosowanie kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n elektrolity,\n \n \n \n \n \n kwa\xc5\x9bne opady,\n \n \n \n \n \n kwas solny,\n \n \n \n \n \n kwas chlorowodorowy,\n \n \n \n \n \n kwas siarkowodorowy,\n \n \n \n \n \n kwas siarkowy(VI),\n \n \n \n \n \n kwas siarkowy(IV),\n \n \n \n \n \n kwas azotowy(V),\n \n \n \n \n \n kwas w\xc4\x99glowy,\n \n \n \n \n \n kwas fosforowy(V),\n \n \n \n \n \n glukoza,\n \n \n \n \n \n fruktoza,\n \n \n \n \n \n sacharoza,\n \n \n \n \n \n skrobia,\n \n \n \n \n \n celuloza,\n \n \n \n \n \n bia\xc5\x82ka,\n \n \n \n \n \n t\xc5\x82uszcze,\n \n \n \n \n \n zmydlanie t\xc5\x82uszcz\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n reakcja zmydlania t\xc5\x82uszcz\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n t\xc5\x82uszcze nienasycone,\n \n \n \n \n \n wi\xc4\x85zania wielokrotne,\n \n \n \n \n \n cukry,\n \n \n \n \n \n bia\xc5\x82ka proste,\n \n \n \n \n \n bia\xc5\x82ka z\xc5\x82o\xc5\xbcone,\n \n \n \n \n \n peptydy,\n \n \n \n \n \n polipeptydy,\n \n \n \n \n \n struktura pierwszorz\xc4\x99dowa,\n \n \n \n \n \n struktura drugorz\xc4\x99dowa,\n \n \n \n \n \n struktura trzeciorz\xc4\x99dowa,\n \n \n \n \n \n bia\xc5\x82ka globularne,\n \n \n \n \n \n bia\xc5\x82ka fibrylarne,\n \n \n \n \n \n zol,\n \n \n \n \n \n \xc5\xbcel,\n \n \n \n \n \n reakcja ksantoproteinowa,\n \n \n \n \n \n reakcja biuretowa,\n \n \n \n \n \n hydroliza t\xc5\x82uszcz\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n pr\xc3\xb3ba akroleinowa,\n \n \n \n \n \n cukry proste,\n \n \n \n \n \n cukry z\xc5\x82o\xc5\xbcone,\n \n \n \n \n \n wielocukry,\n \n \n \n \n \n polisacharydy,\n \n \n \n \n \n masa atomu,\n \n \n \n \n \n unit,\n \n \n \n \n \n pow\xc5\x82oka elektronowa,\n \n \n \n \n \n elektron walencyjny,\n \n \n \n \n \n rdze\xc5\x84 atomowy,\n \n \n \n \n \n liczba masowa,\n \n \n \n \n \n liczba atomowa,\n \n \n \n \n \n konfiguracja elektronowa,\n \n \n \n \n \n model budowy atomu,\n \n \n \n \n \n uk\xc5\x82ad okresowy pierwiastk\xc3\xb3w chemicznych,\n \n \n \n \n \n prawo okresowo\xc5\x9bci,\n \n \n \n \n \n grupa uk\xc5\x82adu okresowego,\n \n \n \n \n \n okres,\n \n \n \n \n \n grupa g\xc5\x82\xc3\xb3wna,\n \n \n \n \n \n grupa poboczna,\n \n \n \n \n \n izotopy,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9brednia masa atomowa,\n \n \n \n \n \n promieniotw\xc3\xb3rczo\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n aktywno\xc5\x9b\xc4\x87 chemiczna pierwiastka,\n \n \n \n \n \n dublet elektronowy,\n \n \n \n \n \n oktet elektronowy,\n \n \n \n \n \n wi\xc4\x85zanie chemiczne,\n \n \n \n \n \n wi\xc4\x85zanie jonowe,\n \n \n \n \n \n wi\xc4\x85zanie kowalencyjne,\n \n \n \n \n \n wsp\xc3\xb3lna para elektronowa,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r elektronowy,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9bciowo\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n prawo sta\xc5\x82o\xc5\x9bci sk\xc5\x82adu,\n \n \n \n \n \n sole,\n \n \n \n \n \n reszta kwasowa,\n \n \n \n \n \n sole kwas\xc3\xb3w beztlenowych,\n \n \n \n \n \n sole kwas\xc3\xb3w tlenowych,\n \n \n \n \n \n otrzymywanie soli,\n \n \n \n \n \n reakcja zoboj\xc4\x99tniania,\n \n \n \n \n \n reakcja str\xc4\x85cania,\n \n \n \n \n \n zastosowanie soli,\n \n \n \n \n \n w\xc4\x99glany,\n \n \n \n \n \n azotany(V),\n \n \n \n \n \n siarczany(VI),\n \n \n \n \n \n fosforany(V),\n \n \n \n \n \n chlorki,\n \n \n \n \n \n s\xc3\xb3l kuchenna,\n \n \n \n \n \n powietrze,\n \n \n \n \n \n obj\xc4\x99to\xc5\x9bciowy sk\xc5\x82ad procentowy powietrza,\n \n \n \n \n \n reakcja spalania,\n \n \n \n \n \n reakcja utleniania,\n \n \n \n \n \n tlen,\n \n \n \n \n \n tlenki,\n \n \n \n \n \n tlenki metali,\n \n \n \n \n \n tlenki niemetali,\n \n \n \n \n \n minera\xc5\x82y,\n \n \n \n \n \n korozja,\n \n \n \n \n \n rdza,\n \n \n \n \n \n patyna,\n \n \n \n \n \n azot,\n \n \n \n \n \n obieg azotu w przyrodzie,\n \n \n \n \n \n tlenek w\xc4\x99gla(IV),\n \n \n \n \n \n obieg w\xc4\x99gla w przyrodzie,\n \n \n \n \n \n wod\xc3\xb3r,\n \n \n \n \n \n zanieczyszczenia powietrza,\n \n \n \n \n \n globalne ocieplenie,\n \n \n \n \n \n efekt cieplarniany,\n \n \n \n \n \n smog,\n \n \n \n \n \n dziura ozonowa,\n \n \n \n \n \n sposoby zapobiegania zanieczyszczeniom powietrza,\n \n \n \n \n \n budowa cz\xc4\x85steczki wody,\n \n \n \n \n \n w\xc5\x82a\xc5\x9bciwo\xc5\x9bci wody,\n \n \n \n \n \n rodzaje w\xc3\xb3d,\n \n \n \n \n \n racjonalne gospodarowanie wod\xc4\x85,\n \n \n \n \n \n zanieczyszczenia w\xc3\xb3d,\n \n \n \n \n \n etapy uzdatniania wody,\n \n \n \n \n \n rodzaje mieszanin,\n \n \n \n \n \n efekt Tyndalla,\n \n \n \n \n \n rozpuszczalno\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n st\xc4\x99\xc5\xbcenie procentowe,\n \n \n \n \n \n rozcie\xc5\x84czanie,\n \n \n \n \n \n grupa funkcyjna,\n \n \n \n \n \n grupa karboksylowa,\n \n \n \n \n \n grupa hydroksylowa,\n \n \n \n \n \n grupa wodorotlenowa,\n \n \n \n \n \n grupa estrowa,\n \n \n \n \n \n grupa aminowa,\n \n \n \n \n \n kwasy karboksylowe,\n \n \n \n \n \n alkohole,\n \n \n \n \n \n estry,\n \n \n \n \n \n aminy,\n \n \n \n \n \n metanol,\n \n \n \n \n \n etanol,\n \n \n \n \n \n gliceryna,\n \n \n \n \n \n kwas octowy,\n \n \n \n \n \n kwas mr\xc3\xb3wkowy,\n \n \n \n \n \n kwas palmitynowy,\n \n \n \n \n \n kwas stearynowy,\n \n \n \n \n \n kwas oleinowy,\n \n \n \n \n \n alkohole monohydroksylowe,\n \n \n \n \n \n alkohole polihydroksylowe,\n \n \n \n \n \n alkohol etylowy,\n \n \n \n \n \n alkohol metylowy,\n \n \n \n \n \n kwasy organiczne,\n \n \n \n \n \n pochodne w\xc4\x99glowodor\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r og\xc3\xb3lny,\n \n \n \n \n \n nazewnictwo alkoholi,\n \n \n \n \n \n nazewnictwo kwas\xc3\xb3w karboksylowych,\n \n \n \n \n \n kwas metanowy,\n \n \n \n \n \n kwas etanowy,\n \n \n \n \n \n reakcja addycji\n \n \n \n
\n